negar

مشاوره و روانشناسی

negar

مشاوره و روانشناسی

۲۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تکنیک های nlp

1- تکنیک از بین بردن افکار بد یکی از تکنیک های  آموزش nlp است.
1-1- وقتی با خودتان با لحن بد صحبت می کنید ، به افکار خود بگویید ساکت باشند و دیگر چنین کلماتی را نگویند.

1-2- با خود مهربانانه صحبت کنید. وقتی شما با خود با مهربانی صحبت می کنید ، تصاویر ذهنی آن مکالمات در ذهن شما ایجاد می شود و اگر می خواهید تأثیر این مکالمات بد را در درون خود کاهش دهید ، باید کیفیت های فرعی این تصاویر را که از ذهن شما می گذرند تغییر دهید .

بعضی اوقات لازم است که کل تصویر را تغییر دهید و تصاویر ذهنی جایگزین آن کنید تا احساس خوبی داشته باشید. گاهی 

بعضی اوقات لازم است که کل تصویر را تغییر دهید و تصاویر ذهنی جایگزین آن کنید تا احساس خوبی داشته باشید. بعضی اوقات لازم است که حرکت کنید و مکان خود را ترک کنید و به جای دیگری بروید ، این باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و تصمیمات شما بهتر خواهد شد. اینجا کلیک کنید

2- یکی دیگر از تکنیک های nlp ، تکنیک تغییر وضعیت بد است.
2-1- وقتی احساس بدی یا بدخلقی دارید 3 اتفاق می افتد.

اول از همه ، دیدن تصاویر احساس بدی به شما می دهد.

دوم ، شما از خودتان بد صحبت می کنید.

سوم ، شما احساس بد و بدی دارید.

بنابراین به این تصاویر ، اصوات و کلمات ، احساسات و

2-2- به آنچه می خواهید انجام دهید فکر کنید و مواردی را که اتفاقاً برای شما مفید هستند پیدا کرده و یادداشت کنید.

2-3- تصاویر منفی را از خود دور کرده و از آنها دور کنید و تصاویر مثبتی را جایگزین آنها کنید که احساس آرامش می کنند.

2-4- صداهای منفی که باعث احساس بد شما می شوند را با صداها و کلمات مثبت و تأییدهای مثبت جایگزین کنید.

2-5- به احساس بدی که دارید توجه کنید و ببینید این احساس به کدام سمت و سو می رود؟ بنابراین جهت آن را تغییر دهید و در همان جهت شتاب دهید.آموزش nlp

2-6- فیزیولوژی بدن خود را تغییر دهید. وقتی حالتان بهتر شد از شر تصاویر بد خلاص شوید.

  • نگار روح الامین
  • ۰
  • ۰

خواص کلم بروکلی

 خواص کلم بروکلی

“ب” مثل بروکلی و مثل برکت سلامتی!

این سبزی محبوب تنوع گسترده‌ای از مواد مغذی و فواید پزشکی دارد، از جمله توانایی جلوگیری از انواع سرطان، بهبود سیستم گوارشی، پایین آوردن کلسترول، سم‌زدایی بدن، بالا بردن سطح ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن، جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک، تقویت سیستم ایمنی، محافظت از پوست، جلوگیری از نواقص مادرزادی، کاهش فشار خون، برطرف کردن التهاب، و بهبود بینایی و سلامت بصری.

این گیاه سبزرنگ، که گاهی رگه‌های ارغوانی در آن دیده می‌شود، خویشاوند نزدیک کلم‌برگ و گل‌کلم است و به گروه  ایتالیکا کالتیوار خانواده‌ی شب‌بویان تعلق دارند. متداول‌ترین بخش‌‌های خوراکی کلم بروکلی سرگل‌های آن هستند که مثل یک درخت بوده و یک ساقه‌ی خوراکی ضخیم را در میانه تشکیل می‌دهند. سه گونه‌ی اصلی وجود دارند که در بخش‌های مختلف دنیا محبوب هستند. کلم بروکلی کالابرس رایج‌ترین است، و معمولا به طور مختصر همان بروکلی نامیده می‌شود. در حالی‌که کلم بروکلی جوانه‌دار و گل‌کلم ارغوانی دو نوع دیگر بروکلی هستند که بیش‌تر در اروپا و کشورهای مدیترانه‌ای یافت می‌شوند. البته همه ی آنها خواص کلم بروکلی را دارا می باشند.

پیشینه کلم بروکلی

این گیاه در واقع بومی همین ناحیه است و بخشی از تاریخ فرهنگی آن است که قدمت آن به قرن ششم پیش از میلاد باز می‌گردد. در نهایت بروکلی در سراسر اروپا پخش و کشت شد. اما تا اوایل قرن بیستم در قاره‌ی آمریکا حضور چشمگیری نداشت. اکنون چین و پس از آن هند بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های بروکلی در دنیا هستند، اما مصرف‌کنندگان اصلی آن هم‌چنان کشورهای غربی هستند. بروکلی در سراسر دنیا، به ویژه در اروپا، آمریکا، و استرالیا بسیار رایج است اما در آفریقا چندان معمول نیست. هم‌چنین در آشپزی برخی کشورهای آسیایی مانند هند، پاکستان، بنگلادش، و نپال نیز یافت می‌شود.

خواص کلم بروکلی, تستوسترون

بروکلی را می‌توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد اما بهترین روش خوردن آن بخارپز کردن، کمی سرخ کردن یا خوردن به صورت خام و در سالاد است، زیرا این روش‌ها مواد مغذی کلم بروکلی را حفظ می‌کنند. تعدادی از روش‌های پختن این سبزی، برخی فواید سلامتی آن را ارتقا می‌دهد، از جمله افزایش خواص کاهش کلسترول که در صورت بخارپز شدن بروکلی اتفاق می‌افتد. بیایید نگاهی بیندازیم به مواد مغذی موجود در بروکلی که آن را به چنین جزء مهمی از رژیم ما تبدیل می‌کند!

ارزش تغذیه‌ای بروکلی

فواید سلامتی بروکلی از ترکیبی از مواد مغذی، ترکیبات ارگانیک، مواد معدنی و ویتامین‌هایی نشات می‌گیرد که در ان وجود دارند. این مواد شامل ویتامین ث، ویتامین کا، فیبر رژیمی، فولات، پتاسیم، سلنیوم، ویتامین آ، منگنز، تریپتوفان، ویتامین ب۶، و فسفر هستند. از نظر ترکیبات ارگانیک، بروکلی یک منبع غنی گیامغذی گلوکوزینولات، فلاونوئیدها، و سایر انواع ترکیبات آنتی‌اکسیدان است که به شدت سلامت‌مان را بهبود می‌دهند.

فواید سلامتی کلم بروکلی

۱) سرطان

بروکلی ممکن است یک داروی شگفت‌انگیز طبیعی برای انواع سرطان باشد از جمله سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان پروستات، و سرطان‌های انواع اندام‌های داخلی مثل ریه، انتهای روده‌ی بزرگ، کبد، کلیه‌ها، و روده‌ها. با این اوصاف، بروکلی به ویژه برای سرطان رحم و سینه مفید است زیرا استروژن اضافه را از بدن دفع می‌کند. دلیل این امر حضور ترکیبات ضدسرطانی مانند گلوکورافانین ، دی ایندولیل‌متان، بتاکاروتن، سلنیوم و سایر مواد مغذی مانند ویتامین‌های ث، آ، ای، زینک، پتاسیم و آمینواسدهای خاصی است که از عوامل ضدسرطان قوی هستند.

۲) سم‌زدایی

سم زدایی اندام های داخلی

حضور ویتامین ث، سولفور و آمینواسیدهای خاصی، بروکلی را به یک سم‌زدای قوی تبدیل می‌کند. از جمله خواص کلم بروکلی این است که به دفع رادیکال-های آزاد و سمومی مانند اسید اوریک از بدن کمک می‌کند، و به این ترتیب خون را پاکسازی کرده و از مشکلات مربوط به سموم، از جمله جوش، خارش، کهیر، نقرس ، التهاب مفاصل، روماتیسم، سنگ کلیه ، بیماری‌های پوستی مانند اگزما و اسکلرودرمی جلوگیری می‌کند.

۳) مراقبت از پوست

افتخار حفظ درخشش و جوانی پوست‌تان به آنتی‌اکسیدان‌های ماهری چون بتاکاروتن و ویتامین ث، و هم‌چنین مددکارانی چون ویتامین ب کمپلکس، ویتامین ای ( که به پوست و موهای شما درخشش داده و بافت پوست را جوانسازی می‌کند)، ویتامین آ و کا، اسیدهای چرب امگا۳ (که فریبندگی می‌بخشد)، آمینواسیدها و فولات حاضر در بروکلی تعلق دارد. تمام این مواد کمک می‌کنند خیلی خوب از پوست‌تان مراقبت کنید و به آن درخشندگی، سلامتی، و جلا می‌دهد. بعلاوه، گلوکورافانین ، یکی از گیامغذی‌هایی که مقادیر قابل توجهی از آن در بروکلی یافت می‌شود، به معکوس کردن تاثیر تابش آفتاب بر پوست ارتباط دارد، پس می توانید با مصرف مقدار زیادی از این سبزی مفید، زمان را برای پوست‌تان به عقب بکشید!

۴) اختلالات معده

در برشماری خواص کلم بروکلی می توان گفت سرشار از فیبر است، ماده‌ی رژیمی اصلی که با درمان یبوست می‌تواند تقریبا تمام اختلالات معده را درمان کند، زیرا یبوست ریشه‌ی تمام اختلالات معده است. فیبر به حجم غذا می‌افزاید، آب را حفظ می‌کند و باعث حرکت سالم روده می‌شود. منیزیم و ویتامین‌های موجود در بروکلی نیز اسیدیته را درمان می‌کنند،‌ گوارش درست و جذب مواد مغذی را از غذا تسهیل می‌کنند و با کاهش التهاب، معده را تسکین می‌دهند.

۵) بیماری‌های قلبی

بروکلی به جز آنتی‌اکسیدان‌های ذکر شده در بالا، محتوای فیبری بسیار بالا و مقادیر زیادی بتاکاروتن، اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین‌های دیگری دارد که با تنطیم فشار خون به کاهش کلسترول بد و حفظ عملکرد مناسب قلب کمک می‌کند. مطالعات نشان داده است وقتی بروکلی را بخارپز می‌کنید۷ ترکیبات فیبری آن بهتر با صفرا ترکیب می‌شوند و عمل دفع را ساده‌تر و موثرتر می‌سازد. کاهش صفرا تاثیری قوی بر سطح کلسترول دارد و به این وسیله به سلامت قلب کمک می‌کند. هم‌چنین،‌پتاسیم یافت شده در بروکلی نیز یک ماده‌ی گشادکننده‌ی عروق است که جریان خون را بهبود بخشیده و با کاهش تنش و استرس عروق و رگ‌های خونی، اکسیژن‌رسانی به اندام‌های حیاتی را تقویت می‌کند.

درمان آب مروارید

۶) مراقبت از چشم و آب‌مروارید

زآگزانتین، بتاکروتن، ویتامین آ، فسفر و سایر ویتامین‌ها از جمله ب کمپلکس، ث، و ای موجود در بروکلی برای سلامت بصری بسیار مناسب هستند. این مواد از تخریب ماکولا (لکه‌ی زرد) و آب‌مروارید جلوگیری می‌کنند، و در عین حال آسیب‌های ایجاد شده توسط تابش‌ها را نیز ترمیم می‌کنند.

۷) اسکلروز جانبی آمیتروفیک

بروکلی سرشار از ریزمغذی‌هایی مانند اسیدهای چرب امگا۳ هستند. مطالعه‌ی جدیدی نشان داده است که مصرف رژیمی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ ممکن است شروع اسکلروز جانبی آمیتروفیک (ای‌ال‌اس) را که بیماری لو گهریگ نیز نامیده می‌شود، به تاخیر انداخته یا از شدت آن بکاهد.

 

 

  • نگار روح الامین
  • ۰
  • ۰

مشاوره در مدارس

مشاوره در مدارس
امروز انتظار می رود که در تمام مدارس راهنمایی و دبیرستان ایران ، به ویژه پس از تغییرات اواخر دهه 70 ، یک مشاور تمام وقت یا نیمه وقت کار کند. با این حال ، برخی از مدارس مشاور ندارند.  حوزه تحصیلی مشاوران معمولاً مشاوره یا روانشناسی است. رفتارها همچنین به دانش آموزان کمک می کند.  یک مشاور خوب نه تنها با شناسایی مشکلات دانشجویی ، از جمله اختلالات یادگیری ، مسائل خانوادگی ، عاطفی و حتی جسمی ، دانش آموزان را در فرایند یادگیری یاری می کند.موسسه مشاوره در اصفهان

از ابتلا به بیماریهای اجتماعی آینده مانند بیکاری ، فقر و خشونت جلوگیری می کند. در کتاب برنامه ریزی تحصیلی و شغلی ، که کتاب درسی منتخب سال اول دوره آموزش فنی و حرفه ای است ، در مورد مشاوره تحصیلی آمده است:

در ارائه خدمات مشاوره ای ، که خود نوعی آموزش و بخشی از خدمات راهنمایی است؛ مشاوران سعی دارند تا با ایجاد روابط صمیمی و متقابل ، دانشجویان را از زاویه و دیدگاه های مختلف بررسی کنند تا در حین یادگیری روند حل مسئله ، با نگاهی گسترده و جامع به مسائل ، در تصمیم گیری مناسب موفق شوند. در ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره ، مشاور برای هیچ دانشجویی تصمیم نمی گیردنظر او را نمی گیرد یا القا نمی کند. تصمیم گیری تنها انتخاب مقامات (دانشجویان) است. یک مشاور فقط سعی می کند تصمیم گیری و تصمیم گیری بسیار دشوار و گاهی دردناک را برای او آسان کند. در حقیقت ، یک مشاور حل مسئله فقط می تواند راه حل های همدلی را کشف کند. او هرگز به جای شما فکر نمی کند یا تصمیمی نمی گیرد. تصمیم گیری مسئولیت فردی دانشجو است. مشاوره تفکر با مشتری است ، نه برای مشتری.موسسه مشاوره در اصفهان

مشاوره کنکور
در سالهای اخیر ، رقابت جدی در ورود به دانشگاهها و رشته های پرطرفدار در ایران منجر به تخصصی شدن مشاوره کنکور به عنوان شاخه خاصی از مشاوره تحصیلی شده است. در حال حاضر افرادی که به عنوان مشاور حرفه ای و تخصصی کنکور کار می کنند مهارت های خاصی دارند که داوطلبان کنکور سراسری را برای موفقیت در آزمون قبل و بعد از آزمون آماده می کند. برنامه ریزی کنکور ، آموزش روش های مطالعه ، آموزش تکنیک های تست کنکور ، مشاوره انتخاب رشته ، مشاوره روانشناسی و انگیزشی ، کنترل اضطراب ، مشاوره استرس و ... از جمله کارکردهای مهم مشاوره کنکور برای موفقیت داوطلبان کنکور است.مرکز مشاوره در اصفهان

  • نگار روح الامین
  • ۰
  • ۰

تکنیک 2: ذهن خود را شرطی کنید
مطمئناً در شرایطی هستید که احساس خوبی ندارید و اعتماد به نفس شما در سطح پایینی قرار دارد ، یا در گروه خاصی نتوانسته اید خوب صحبت کنید یا در جلسه استخدام استرس شدیدی را تجربه کرده اید. آیا می دانید دلیل این امر چیست؟ ذهن شما به افراد و مکان های خاصی مشروط است و هر زمان در چنین شرایطی قرار بگیرد ، ناخودآگاه مضطرب می شود.سپس به کمک تکنیک لنگر انداختن یا تهویه ذهن به شما کمک می کنیم تا یک کلید اعتماد به نفس یا خوشبختی در ذهن خود ایجاد کنید و با فراخوانی آن به بهترین عملکرد ذهنی دست خواهید یافت. اگر به عملکرد ورزشکاران حرفه ای توجه کنید ، انگیزه آنها یک عامل بیرونی قبل از هر مسابقه است که باعث می شود بهترین عملکرد را داشته باشند. بعضی از آنها کلمه خاصی را با صدای بلند می گویند. برخی از مردم دستمال می پوشند که حاوی یک جمله خاص است و در واقع با این کار در ذهن خود کلیدی ایجاد کرده اند تا بتوانند در لحظه اظهار نظر به نتیجه دلخواه برسند.کودکان این کار را به بهترین شکل انجام می دهند. آنها با پوشیدن لباس قهرمانان سینما ، در موقعیت خارق العاده ای قرار می گیرند که می توانند هر کاری انجام دهند. آنها سرعت خود را افزایش می دهند و جسورتر می شوند. این دقیقاً همان کاری است که ما می خواهیم شما انجام دهید. در اینجا نحوه استفاده از این روش آمده است:آموزش nlp

مرحله شماره 1- کشف هدف شما چیزی به عنوان احساس "خوب" وجود ندارد. یک خاطره خوش مانند تولد فرزندتان ، روز عروسی یا سفر با دوستان و. این خاطره باید آنقدر شاد و خوب باشد که با یادآوری آن احساس شادی و خوشحالی در شما زنده شود. اگر حافظه دلپذیری ندارید ، می توانید آن را در ذهن بسازید. می توانید تصاویر و صداها را دوباره ایجاد کنید تا احساس خوبی داشته باشید.آموزش nlp

حافظه را با تمام جزئیات تجسم کنید. برای تجسم بهتر می توانید چشمان خود را ببندید. وضوح رنگهایی که در آن حافظه بودند را افزایش دهید. اصوات و آهنگ هایی که در ذهن شما بود را مرور کنید. سپس با احساسات و حتی بوهای مطبوع موجود در حافظه کنار بیایید.

مرحله 2: با شدت گرفتن این حافظه دلپذیر ، به مدت 10 ثانیه بر روی یک قسمت از بدن خود فشار دهید تا احساس خوشایند و فشار دست ترکیب شود. شما می توانید دکمه احساس را در هر نقطه از بدن نصب کنید ، اما بهترین نقطه برای فشار دادن انگشت اشاره ، انگشت اشاره است. این کار را 4 تا 10 بار انجام دهید تا ذهن خود را بر آن شرطی کنید. دفعه دیگر با فشار دادن این قسمت از بدن ، خاطرات خوشایندی را به یاد می آورید و می توانید عملکرد بهتری داشته باشید. همچنین می توانید از این مورد برای تقویت اعتماد به نفس خود استفاده کنید.آموزش ان ال پی

  • نگار روح الامین
  • ۰
  • ۰

مشاوره تحصیلی در زمینه انتخاب رشته و راهنمایی شغلی

در این راستا ، مشاور به دانش آموز کمک می کند تا با آگاهی از خصوصیات و شرایط ، رشته ها و شرایط جامعه ، تصمیم مناسبی در مورد انتخاب رشته تحصیلی خود بگیرد. چنین فرآیندی چه در سال اول دبیرستان باشد و چه در انتخاب رشته دبیرستان یا انتخاب رشته دانشگاهی تفاوت چندانی ندارد. برای مشاور بسیار مهم است که با ویژگی ها و مقررات هر دوره (متوسطه یا دانشگاه) آشنا شود. مشاور سعی می کند نه تنها مشتری ها را از جنبه های مختلف هوش ، استعداد و علایق شناسایی کند ، بلکه این دانش را با دانش خود دانش آموز و با در نظر گرفتن قوانین و شرایط موسسه مشاوره در اصفهان خارجی ترکیب می کند.ویژگی های دانش آموزی که باید مشخص شود عبارتند از: ضریب هوشی ، نمرات علمی ، تعیین نقاط قوت و ضعف در موضوعات مختلف ، بررسی علایق و استعدادهای وی در زمینه رشته ها و مشاغل. برای این کار ، مشاور بعضاً از آزمون هایی مانند تست هوش ، آزمون های انگیزشی و استعداد استفاده می کند. از طرف دیگر ، دانشجو باید دانش کاملی در مورد رشته تحصیلی کسب کند. چه دوره هایی در آن تدریس می شود ، آینده شغلی آن چیست؟ و ...موسسه مشاوره در اصفهان

مشاوره تحصیلی در زمینه مطالعه افت تحصیلی کلیک کنید
برخی از دانشجویان ممکن است افت تحصیلی را تجربه کنند. برخی از این دانش آموزان خودشان به مشاوره تحصیلی مراجعه می کنند و برخی دیگر نیز توسط مسئولان مدرسه به مشاور مدرسه معرفی می شوند. در هر صورت ، مشاور علمی اقدامات مختلف افت تحصیلی را بررسی می کند. دانش آموز و خانواده اش برای تعیین اینکه آیا اقدام خانوادگی وجود دارد یا خیر ، کمک می گیرند. همچنین عوامل مدرسه را بررسی می کند و همچنین سلامت جسمی و روانی دانش آموز را بررسی می کند.شناسایی و یافتن علت افت تحصیلی اولین قدم است. پس از یافتن علت ، مشاور با کمک دانش آموز و در صورت لزوم خانواده و مسئولان مدرسه برای رفع علت اقدام می کند. یا به دانش آموزان نکاتی برای رسیدگی به علت داده می شود و پیشرفت آنها کنترل می شود. این نکات شامل روشهایی برای افزایش انگیزه دانش آموزان ، آموزش روشهای صحیح مطالعه ، آموزش روشهای مقابله با تغییرات اساسی و غیره است.

  • نگار روح الامین
  • ۰
  • ۰

برنامه نویسی زبان عصبی (NLP) یک رویکرد علمی شبه در ارتباطات ، رشد شخصی و روان درمانی است که توسط ریچارد بندلر و جان گریندر در کالیفرنیا ، ایالات متحده ، در دهه 1970 ایجاد شده است. سازندگان NLP ادعا می کنند که بین فرآیندهای عصبی (عصبی) ، زبان (زبانی) و الگوهای رفتاری آموخته شده از طریق تجربه (برنامه نویسی) وکه برای دستیابی به اهداف خاص در زندگی می توان این موارد را تغییر داد. باندلر و گریندر همچنین ادعا می کنند که روش NLP می تواند مهارتهای افراد استثنایی را "مدل" کند و به هر کس این اجازه را می دهد که این مهارتها را بدست آورد.  آنها همچنین ادعا می کنند که ، اغلب در یک جلسه ، آموزشNLP می تواند مشکلاتی از قبیل ترس ، افسردگی ، اختلالات تیک ، بیماری های روان تنی ، نزدیک بینی ،  آلرژی ، سرماخوردگی ،  و اختلالات یادگیری را درمان کند. NLP توسط برخی از متخصصان هیپنوتیزم و همچنین شرکتهایی که سمینارهایی را به عنوان آموزش رهبری به مشاغل و سازمانهای دولتی به بازار عرضه می کنند ، پذیرفته شده است. هیچ مدرک علمی در مورد ادعاهای مطرح شده توسط طرفداران NLP وجود ندارد و به عنوان یک علم شبه بی اعتبار شده است.بررسی های علمی بیان می کنند که NLP مبتنی بر استعاره های منسوخ شده از نحوه کار مغز است که با نظریه عصبی فعلی مغایرت ندارد و حاوی اشتباهات واقعی بی شماری است. همچنین بررسی ها نشان داد که همه [تحقیقات مشکوک] در مورد تحقیق حمایتی در مورد NLP دارای اشکالات قابل توجه روش شناختی است و سه برابر مطالعات با کیفیت بسیار بالاتر وجود دارد که نتوانسته است "ادعاهای خارق العاده" ساخته شده توسط Bandler ، Grinder و سایر پزشکان NLP. آموزش nlp

طبق گفته های بندلر و گریندر ، NLP شامل یک روش مدلسازی به نام مجموعه ای از تکنیک هایی است که آنها از کاربردهای اولیه آن گرفته شده است.  از بین این روشها که بنیادی تلقی می شود ، آنها بسیاری از کارهای ویرجینیا ساتیر ، میلتون اریکسون و فریتز پرلز گرفته شده اند. کلیک کنید.

باندلر و گریندر همچنین از نظریه های گریگوری بتسون ، آلفرد کورزیبسکی و نوام چامسکی (به ویژه دستور زبان تحول آفرین) ،  و همچنین ایده ها و تکنیک های کارلوس کاستاندا استفاده کردند. باندلر و گریندر ادعا می کنند که روش آنها می تواند ساختار ذاتی "جادوی" درمانی را که توسط پرلز ، ساتیر و اریکسون در درمان انجام می شود و در واقع ذاتی هرگونه فعالیت پیچیده انسانی است ، و سپس از طریق آن برنامه نویسی ، ساختار و فعالیت آن می تواند توسط دیگران آموخته شود. کتاب آنها با نام "ساختار جادو I: کتابی در مورد زبان و درمان" در سال 1975 در نظر گرفته شده است تا تدوین تکنیک های درمانی پرلز و ساتیر باشد.

  • نگار روح الامین
  • ۰
  • ۰

خواص انبه

انبه میوه ی آبدار و خوش مزه ای است که مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنزیم های مفید برای سلامتی دارد پس تعجبی ندارد که به انبه، «پادشاه میوه ها» می گویند.در این بخش از   شما را با خواص معجزه آسای انبه برای سلامتی و زیبایی آشنا می کنیم ، باشد که این میوه گرمسیری خوش طعم را بیشتر در سبد خانواده تان بگنجانید.

انبه میوه شیرین و خوش طعمی است که دارای و یتامین cوA و انواع مختلف کاروتنوئیدها است که باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. انبه از پر مصرف ترین میوه ها در جهان است که در مناطق گرمسیری می روید و متعلق به 4000 سال پیش بوده است .

این میوه پر خاصیت در هند رشد کرده و به سافدا معروف است ، انبه با پسته وبادام هندی هم خانواده است و 1000 نوع مختلف دارد . این میوه ی هسته دار از دو بخش عمده تشکیل شده است:قسمت گوشتی بیرونی و هسته. قسمت گوشتی، هسته را دربرمی گیرد و در داخل هسته نیز، دانه ی انبه قرار دارد. نارگیل، گیلاس، آلو، هلو، زیتون و خرما نیز میوه هایی از همین دسته اند .

درخت انبه ازجمله درختان همیشه سبز است که تقریبا فقط در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند. حدود 300 یا 400 سال بعد از میلاد مسیح، انسان ها دانه های انبه را از آسیا به خاورمیانه، شرق افریقا و امریکای جنوبی آوردند و اولین بار در مالزی، آسیای شرقی و همچنین شرق افریقا کِشت کردند. اما درنهایت مکتشفان پرتغالی، انبه را به مردم افریقا و برزیل معرفی کردند .

انبه، میوه ی ملی هند، پاکستان و فیلیپین و همچنین درخت ملی بنگلادش است. از میوه و برگ های آن برای تزئین مراسم مذهبی، جشنواره ها، جشن ها و همچنین مراسم عروسی استفاده می شود. در بسیاری از داستان های اساطیر هند، به میوه ی انبه اشاره شده است. درواقع گفته می شود بودا در یکی از باغ های انبه، زیر سایه ی درخت انبه مراقبه کرده است .

انبه سرشار ازویتامین A است که این ویتامین نقش مهمی در تقویت بینایی چشم ، حفظ سلامتی دندان ها ، پوست ، استخوان، غشاهای مخاطی و بافت های نرم بدن دارد.

مصرف انبه، موثر در از بین بردن جوش ها و ساخته شدن رنگدانه مو و پوست است.این میوه دهان را خوشبو کرده وباعث وشن شدن رنگ چهره می شود.

مصرف انبه فشار عصبی را کاهش می دهد وباعث ایجاد آرامش روحی می شود زیرا اسید آمینه و تریپتوفان و پیش ساز در تولید سروتونین یا هورمون شادی است . گلوتامین اسید موجود در انبه به تقویت تمرکز و بهتر شدن حافظه کمک می کند .

  • نگار روح الامین
  • ۰
  • ۰

پترسون (1973) مشاوره را جریانی از کمک می داند که نیاز به رابطه ویژه ای بین دو نفر دارد. یکی از این دو فرد ، مشتری ، معمولاً دارای یک مشکل ذهنی و عاطفی است و دیگری یک مشاور ، که در حل مشکلات روانشناختی مهارت دارد. مشاور با ایجاد یک رابطه مشاوره ای خاص به مشتریان کمک می کند تا راه حلی برای مشکل خود پیدا کنند. به گفته پترسون ، موسسه مشاوره در اصفهان ارائه اطلاعات صرف ، مشاوره دادن و القای افکار و عقاید به دیگران هرگز نمی تواند توصیه محسوب شود. به نظر وی ، ارتباط خوب بین مراجعه کنندگان و مشاوران تأثیر مهمی در روان درمانی در روند مشاوره دارد. به طوری که اگر مشاور نتواند چنین رابطه مطلوبی برقرار کند ، مشکل مشتریان تا حد مطلوب حل نمی شود. آریاکل (1961 و 1977) مشاوره را فرایند خاص و انحصاری بین دو شخص می داند که در آن مراجع با کمک مشاور مشکل خود را بررسی و تجزیه و تحلیل کرده و از موارد ناشناخته آگاه می شوند. عوامل ناخواسته و آزار دهنده ای را تغییر می دهد و زندگی بهتر و مطلوب تری را برای خود فراهم می کند. دینک مایر (1968 و 1972) ، که از پیروان روانشناسی فردی است ، مشاوره را ایجاد یک رابطه خوب بین دو شخص (یعنی مشاوران و مشتری ها) موسسه مشاوره در اصفهان می داند که از طریق آن مشاور به مشتری کمک می کند تا یاد بگیرد چگونه با دیگران ارتباط برقرار کند. نیازهای او را منطقی و قابل قبول برآورده کنید ، احساسات او را بشناسید ، در مورد نقاط قوت و ضعف او اطلاعات کسب کنید.

دستیابی و یادگیری نحوه دستیابی به اهداف آینده با شناسایی و شناخت آنها. مشاوره منجر به تغییر در ادراکات ، باورها ، نگرش ها ، رفتارها و در نهایت تغییر در سبک زندگی می شود. 

طبق گفته پپینسکی (1954) ، مشاوره مشکلات روانی نسبتاً سطحی را بررسی و درمان می کند. این مشکلات هیچ دلیل جسمی ندارند و صرفاً به دلیل عوامل محیطی ایجاد می شوند. اینجا کلیک کنید

  • نگار روح الامین
  • ۰
  • ۰

تاریخچه ان ال پی

چرا تکنیک های NLP بسیار موثر هستند؟

پاسخ این سوال ساده است ، زیرا NLP به منظور تأثیرگذاری و ارتباط با ناخودآگاه طراحی شده است ، آموزش nlp ضمیر ناخودآگاه به عنوان هوشمندترین و قدرتمندترین نرم افزار مدیریت اطلاعات در جهان شناخته می شود. با پیشرفت های فراوان در طراحی هوش مصنوعی در سال های اخیر ، هیچ هوش مصنوعی هنوز به قدرت نامحدود ناخودآگاه نزدیک نشده است. قدرت ناخودآگاه به قدری زیاد است که دانش ما در مورد کدگذاری ناخودآگاه بسیار محدود است ، اما تکنیک های NLP مرز Word با ناخودآگاه است ، با تقویت NLP که هر روز پیشرفت می کند می تواند به اهداف خود برسد.

ناخودآگاه محدودیتی ندارد ، مگر محدودیت های ذهنی که خود ما علت آن هستیم.  آموزش nlp  
ناخودآگاه 17 میلیارد سلول را به همراه تمام عضلات ، گویچه ها و اندام های حیاتی مدیریت می کند ، تمام اعمال ، تصمیمات ، کلمات و حرکات ما مانند غذا خوردن و خوابیدن توسط ناخودآگاه برنامه ریزی می شود ، پردازنده ناخودآگاه قدرت انجام همه این کارها را دارد با یکدیگر.
ضمیر ناخودآگاه به طور همزمان مشغول برنامه ریزی برای آینده است ، چه کاری باید انجام دهد ، چه تصمیمی می گیرد و چه می گوید.

ناخودآگاه بر اساس ورودی ها کار می کند ، ورودی ها اطلاعاتی هستند که از اطراف ما دریافت می شوند ، در واقع سیگنالهایی هستند که برای ناخودآگاه ما ارسال می شوند ، به عنوان مثال از طریق پنج حس و احساس و جمع آوری اطلاعات به ناخودآگاه ، اکنون ناخودآگاه ارسال می شود باید پردازش اطلاعات  آموزش  ان ال پی را انجام دهد ، و این سوال مطرح می شود که چگونه این کار را انجام می دهد ، بر چه اساسی اطلاعات خود را طبقه بندی می کند؟ ناخودآگاه در حال برنامه ریزی برای زندگی است ، یعنی ضعف ترس ها ، ویژگی ها ، موفقیت ها و شکست ها ضمیر ناخودآگاه را برنامه ریزی می کند و شخصیت ناخودآگاه هر فرد شکل می گیرد و طبق همان شخصیت ، ضمیر ناخودآگاه تجزیه و تحلیل خاص خود را انجام می دهد. به همین دلیل است که می بینیم افراد مختلف در موقعیت های مختلف می توانند تصمیمات مختلفی بگیرند. زیرا شخصیت انسان ها و دیدگاه های آنها بسیار متفاوت است.

  • نگار روح الامین
  • ۰
  • ۰

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی در زمینه کاهش اضطراب امتحان.موسسه مشاوره در اصفهان
بیشتر افراد در حین جلسه امتحان یا قبل از آن دچار دردی از اضطراب می شوند. داشتن برخی از اضطراب ها در شرایط امتحان کاملاً طبیعی و حتی گاهی ضروری است. زیرا سطح تحریک فرد را حفظ کرده و عملکرد وی را بهبود می بخشد. اما اگر میزان اضطراب از حد طبیعی بالاتر باشد ، عملکرد فرد را مختل می کند. بنابراین ، مشاور تحصیلی سعی می کند با آموزش روش صحیح مطالعه ، بهبود کارایی حافظه و استفاده بهینه از زمان ، اعتماد به نفس و اعتماد به نفس دانش آموز را به خود جلب کند.به عبارت دیگر ، سعی در افزایش اعتماد به نفس وی است تا از یافتن افکاری که باعث اضطراب وی می شوند ، جلوگیری کند. چنین دانش آموزانی چنین افکاری دارند. نمره کم می آورم ، خوب نخوانده ام ، همیشه شکست می خورم و مشاوره تحصیلی به دانش آموز کمک می کند تا در جلسه امتحان تسلط بیشتری به موضوع داشته باشد و علاوه بر داشتن اعتماد به نفس. همچنین ممکن است از روش های خاصی مانند آموزش تکنیک های آرام سازی استفاده کنید. اگر میزان اضطراب دانش آموز حاد باشد ، وی به مراکز خاص تری ارجاع می شود.موسسه مشاوره در اصفهان

ویژگی های مشاور علمی
یک مشاور علمی خوب باید دارای ویژگی های مهم زیر باشد:

نیازهای دانش آموز را به خوبی بشناسید و بتوانید او را با تجربه خود راهنمایی کنید.
ارائه دوره های علمی و تخصصی در زمینه مشاوره تحصیلی و راهنمایی.
وی در زمینه آموزش و کنکور موفق بوده و یکی از رتبه های برتر کنکور است.
در سال های گذشته وی با هدایت تحصیلات دانش آموزان ، هم در مدرسه و هم در کنکور ، موفق شده دانش آموزان را به رتبه های برتر برساند.
در طول تحصیل ، دوست و همراه دانشجو باشید ، همیشه از دانش آموز حمایت کنید و مشکلات او را حل کنید.

از نظر روانشناختی و عاطفی قادر به حمایت کامل از او هستند.اینجا کلیک کنید
با ارائه یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند ، مسیر درست آموزش را به دانش آموز نشان دهید.
منابع مورد نیاز هر دانش آموز را به خوبی بشناسید و آنها را با آگاهی کامل از منابع کنکور و شهریه موجود در بازار به دانش آموز معرفی کنید.
برای پوشش نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت دانش آموز ، هر روز گزارش کار دانشجویی دریافت کنید.

  • نگار روح الامین